Környezetkultúra
LTKÖK
Magyar
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2K | 2 | 2Gy | 2 | 2K | 2 | 2K | 2 |
A tantárgy címe: | Környezetkultúra |
A tantárgy rövidített címe: | Környezetkultúra |
Tantárgykódja: | LTKÖK |
Felelős tanszéke: | Látványtervező Tanszék |
Oktatója: | Kiss Éva |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően előírt |
Képzési idő szemeszterekben: | 6 szemeszter |
Képzési idő hetente: | 2 óra |
Tanulmányi szint: | Alapképzési modul |
Tanórák száma összesen: | 162 |
A tantárgy kredit értéke: | 6 |
Az oktatás nyelve: | Magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | - |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | aláírás, gyakorlati jegy, kollokvium, szigorlat |
Tanulmányi követelmények: | Előadások jegyzetelése, anyaggyűjtés. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | konzultáció, számonkérés |
Az osztályzat kialakításának módja: | félévközi munka értékelése és vizsga |
Vizsgakövetelmények: | A vizsgakérdések alapján a tananyag precíz visszaadása. |
Oktatási módszerek: | előadás, tanulmányi látogatás, önálló gyűjtőmunka |
Javasolt tanulási módszerek: | elmélyülés |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | félévenként egy |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | kutatás, anyaggyűjtés, tanulmányírás |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Átfogó ismeretek szerzése az ember alkotta tér , a környezet és a történelem során létrehozott használati tárgyak fejlődésével, változásaival kapcsolatban, főleg a lakókörnyezet alakulásának követése. A hallgatókkal az alapvető szakirodalom megismertetése, az abban való tájékozódás segítése, hogy bizonyos jártasság megszerzése után önállóan is megoldhassanak bizonyos a tervezési feladatok kapcsán felmerülő problémákat. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
I. félév: (12 hét - 24 óra ) Látogatás a Szépművészeti Múzeumban II. Félév (15 hét - 30 óra) Látogatás a Nagytétényi Kastélymúzeumba és a Kelet-Ázsiai Múzeumba III. félév (12 hét - 24 óra) Látogatás a Nemzeti Múzeumban - 18-19. századi kiállítás IV. félév ( 15 hét - 30 óra) Iparművészeti Múzeum kiállításai és épülete |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Szentkirályi Zoltán - Déthsy Mihály: Az építészet rövid története I-II. Műsz. Kiad. Kaesz Gyula: Ismerjük meg a bútorstílusokat, 1969-1994 Gerő László: Az építészeti stílusok, Gond. 1964-től Voit Pál: Régi magyar otthonok, 1943 Balassi 1993. Vadász Erzsébet: A bútor töténete Műsz. K. 1987. Régiségek könyve sz.: Viot Pál 1983 Kákosy László: Ré fiai, 1979 Castiglione László: Görög művészet A művészet kezdeteitől a Korai középkorig - Corvina sor. Marosi Ernő: A román kor művészete 1972 Entz Géza: A gotika művészete 1973 Vayer Lajos: Az itáliai reneszánsz művészete 1982 Kovalovszky Júlia: Gotikus és reneszánsz bútorok 1980 Zlinszkyné Sternegg Mária: Reneszánsz intarziák Magyarországon 1966 Radvánszky Béla: Magyar családélet és háztartás a 16-17. szd.- ban A gótika és a Távol-Kelet-től az érett reneszánszig Kelényi György: A barokk művészete 1985. B. nagy Margit: Várak , kastélyok, udvarházak, ahogy arégiek látták XVII-XVIII. Szd.- erdélyi összeírások és leltárok Bukarest, 1973. Zádor Anna: Klasszicizmus és romantika A barokk, A rokokótól 1900-ig Corvina sor. Nikolaus Pevsner: A modern formatervezés úttörői Gond. 1977. Ernyey Gyula: Az ipari forma története Corv. 1983 A historizmus művészete Magyarországon MTA 1993. A századvég és a századelő, A jelenkor Corvina sor. |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Diavetítő Eredeti műtárgyak megismerése a múzeumokban Eredeti helyszínek felkeresése |